Stajanje na vagu i zabrinuto gledanje u brojku koju je ta naprava pokazala jedna je od prvih stvari koje su mnogi napravili nakon otvaranja fitness centara. Stalno nam se naglašava kako je izuzetno važno u praćenju svog napretka imati cilj koji će biti specifičan i mjerljiv. Najlogičnijim odabirom, stoga, nameće se upravo ta brojka.

Pa kako i ne bi?

Sve je jednostavno - staneš na vagu i očitaš broj! Ta brojka dobila je centralnu ulogu u jednoj od najpopularnijih naših emisija "Život na vagi". Pljeskalo se svakom minusu uz pokoju suzu radosnicu. Osmijeh na licu i poletno koračanje kroz dan kada je brojka danas manja nego jučer osjećaj je poznat mnogima koji se susreću s tim problemom.

Ne polažite svu svoju nadu u tu brojku!

Brojka na vagi kroz vrijeme stabilna je otprilike poput vremenske prognoze ovih dana.

1. Uobičajene fluktuacije težine

Koliko si soli unio u tijelo? Koliko si toga pojeo i popio? Koliko ugljikohidrata dnevno unosiš? Kakvo je stanje s odlascima na wc? Kada si zadnje trenirao? Za žene : koji su dani u mjesecu?

Nije neobično da brojka na vagi skače 2, 3 ili čak i više kilograma razlike. Nije se vaga pokvarila! To je samo normalno funkcioniranje tvog tijela.

Na vagi vidiš samo broj, no ne i ukupnu težinu onoga tko ili svega što je stalo na nju.

2. Vaga ne daje potpune informacije

Brojka ne kaže kako netko izgleda! Kada vidiš manji broj, ona ne govori jesi li izgubio mast ili mišiće. Kada vaga nepomično stoji jedno vrijeme, ne mora značiti da nije došlo do nikakve promjene.

Ista masa mišićnog i masnog tkiva potpuno će različito izgledati, bez obzira što na vagi pokazuju istu brojku. Ako se trudiš, a broj na vagi stoji nepomično, hoćeš li imati volje i dalje se nastaviti truditi?

Kada je broj veći od očekivanog, kako se osjećaš? Jesi li pretjerano euforičan ako je ta brojka dosegla onu koju ti priželjkuješ? Što ako izgubiš 10, a ne 15kg? Jesi li manje vrijedan ili sposoban?

3. Emocionalna komponenta i utjecaj na sliku o sebi

Ako si primjetion preveliku emocionalnu vezanost za tu brojku, možda trebaš napraviti mali predah od tog manipulatorskog odnosa s vagom.

Kako znati ima li smisla sve ovo što radiš?

Potrebno je mjeriti i pratiti sljedeće pokazatelje:

  • kako nam stoji odjeća koju smo do jučer nosili
  • fotografije u istoj odjeći s istim pozama
  • postotak masnoće u tijelu
  • obujam i centimetre na različitim dijelovima tijela
  • dostizanje nekih ciljeva usmjerenih na izvedbu (npr. odrađeni broj treninga tjedno, pridržavanje plana prehrane)

Zaključak

Ako vam praćenje brojke na vagi pomaže u postizanju određenog napretka ili održavanju željenog stanja - NASTAVITE S TIM.

Ako vam brojka na vagi svaki puta priušti emocionalni rollercoaster i dovodi do želje za odustajanjem - PRESTANITE S TIM.

Koristite vagu mudrije. Svaki dan se izvažite. Tu brojku zabilježite sa strane i zaboravite na nju. Na kraju tjedna napravite prosjek svakodnevnih vaganja, a u praćenju napretka koristite se dobivenim tjednim prosječnim vrijednostima.