Izbaci sve ugljikohidrate ako želiš smršaviti!

Ugljikohidrati su vrlo često na listi namirnica koje pod obvezno treba izbaciti kada želimo smršaviti. Iako su jadni nepravedno došli na zao glas, ugljikohidrati sami po sebi nisu problem. 🤔

U čemu je onda problem? I zašto često upravo dijete temeljene na izbacivanju ugljikohidrata vrlo brzo daju rezultate?

Problem je u pretjeranoj konzumaciji rafiniranih i procesuiranih ugljikohidrata koji većinom dolaze u kombinaciji s visokim sadržajem masti, šećera i/ili soli zbog čega su izrazito ukusni. Drugim riječima, kad jednom krenemo jesti - teško je zaustaviti se. I onda je teško zadovoljiti jako bitnu stavku – umjerenost u količini.

Osim toga, takva vrsta hrane je u većini slučajeva siromašna mikronutrijentima (vitaminima i mineralima) koji su neophodan dio svake uravnotežene prehrane.
Postoji razlika u utjecaju na naše zdravlje između procesuiranih ugljikohidrata (čips, keksi, pizza, čokolada, sladoled i slično) i cjelovitih ugljikohidrata (krumpir, riža, zobene, voće, tjestenina).

S obzirom da nije moguće i nije potrebno izbaciti u potpunosti svu procesuiranu hranu, a vjerojatno to dugoročno ne želiš, što napraviti?

80% vremena trudi se jesti pravu, nutritivno bogatu, minimalno procesuiranu hranu kako bi svom tijelu pružio ono što mu treba. Ostalih 20% vremena uživaj u hrani koju želiš! Kroz dulje razdoblje, biti će i više nego dovoljno.

Zašto ne izbacivati ugljikohidrate?

  • pomažu nam u borbi protiv stresa, snižavaju kortizol
  • našem mozgu služe kao gorivo i primarni izvor energije
  • pomažu u regulaciji i funkcioniranju hormonalnog zdravlja
  • u većini slučajeva gubitak kilograma je lakše održiv i manje naporan
  • pomažu u održavanju kvalitetnijeg sna
  • podržavaju oporavak nakon treninga i pomažu u boljoj izvedbi na samom treningu

Ne možemo kriviti sve ugljikohidrate i ne možemo kriviti samo njih!

Vraćamo se kao i uvijek na kvalitetu i kvantitetu hrane koju unosimo u sebe.