Svi znamo da je vježbanje nešto pozitivno. Nažalost, većina ljudi još uvijek redovite treninge povezuje isključivo sa lijepim fizičkim izgledom, željom za mršavljenjem i pripremom za ona 2-3 najtoplija mjeseca tokom ljeta. I nažalost, često čujem komentare da ako osoba nema višak kilograma, ne treba ni trenirati.

Važnost redovitog vježbanja je puno veća od ovih površnih razloga zbog kojih često krenemo trenirati. U nastavku vam, uz gubitak kilograma, donosimo neke od pametnih razloga zbog kojih bi trebali početi vježbati.

Vježbanje podiže raspoloženje

Vježbanje povećava lučenje endorfina u tijelu, kemikalije koju naše tijelo prirodno proizvodi i koja je zasluđna za naše "dobro raspoloženje". Endorfini smanjuju rizik od depresije za 30% - 40%.

Gubitak kilograma

Naravno, vježbanje utječe i na gubitak kilograma stvarajući kalorijski deficit povećanom potrošnjom kalorija kroz trening.

Zdravlje mozga i pamćenje

Redovito vježbanje poboljšava naše kognitivne funkcije. Istraživanja su pokazala da su kod osoba koje redovito vježbaju, dijelovi mozga koji kontroliraju razmišljanje i pamćenje razvijeniji nego kod neaktivnih osoba. Vježbanje smanjuje rizik od demencije za 30%.

Manji rizik od kroničnih bolesti

Rizik od srčanih bolesti lako se može smanjiti jačanjem srca kroz vježbanje. Ljudi koji redovito vježbaju imaju:

  • do 35% manji rizik od koronarnih bolesti i srčanog udara
  • do 50% manji riizk od dijabetesa
  • do 50% manji rizik od karcinoma debelog crijeva
  • do 20% manji rizik od karcinoma dojke

Vježbanjem povećavate nivo energije

Redovitim vježbanjem nećete imati manje energije, nego upravo suprotno! Povećan protok krvi poboljšat će vaš prijenos vitamina i minerala kroz cijelo tijelo.

Utjecaj na kosti i mišiće

Redovito vježbanje utjecat će na promjene kroz koje naše tijelo prolazi kako starimo. Vježbanje povećava gustoću kostiju i jača naše mišiće. Osobe koje vježbaju imaju do 80% manji rizik od osteoporoze, 70% manji rizik od frakture kukova i 30% manji rizik od lomova pri padu.

Poboljšanje kvalitete sna

Redovito vježbanje će pozitivno utjecati na vaš cjeloukupni bioritam, uključujući i spavanje. Vježbanje smanjuje razinu stresa pod kojom se svakodnevno nalazite te omogućuje kvalitetniji i mirniji san.