Kako ne biti gladan i ne mrziti cijeli svijet dok si na dijeti? Zvuči kao utopijska ideja, ali zapravo je vrlo lako izvedivo.

va hrana koju jedemo sadrži tri makronutrijenata u različitom omjeru – masti, ugljikohidrati, bjelančevine. O njihovom omjeru ovisi kalorijska vrijednost svake namirnice, odnosno energija koju unosimo. Kada želiš smršaviti, na raspolaganju imaš manji broj kalorija kroz dan jer je nužno unositi manje energije u odnosu na potrošeno. Čini se neizvedivo jesti obilnije obroke i ne biti gladan. Ili jest?

Naš doživljaj sitosti nema toliko veze s kalorijama koje neka namirnica sadrži već je bitna količina koju pojedemo! Iskoristi to i pri slaganju jelovnika uzmi u obzir energetsku gustoću namirnica. Jednostavno rečeno to je broj kalorija (energije) koji se nalazi u određenoj količini neke namirnice. Visoka energetska gustoća – velik broj kalorija u jako malo hrane. Niska energetska gustoća – mali broj kalorija u jako puno hrane.

gkcal
Bademi100600
Krastavci5000600

Koliko vremena ti treba da pojedeš 100 grama badema? I koliko dugo ćeš osjećati sitost nakon toga? A 5 kg svježih krastavaca? Zapravo, je li itko ikada pojeo toliko krastavaca da može to procijeniti?
Bademi – visoka gustoća, svježi krastavac – niska gustoća.

Namirnice koje su niske energetske gustoće obično sadrže puno vode i vlakana koji povećavaju njihov volumen.

  • povrće
  • svježe ili smrznuto voće
  • mahunarke
  • nemasni mliječni proizvodi
  • nemasni mesni proizvodi
  • proizvodi od cjelovitih žitarica

Namirnice koje su visoke energetske gustoće obično su suhe i/ili masne.

  • maslac, ulja
  • orašasti plodovi
  • slatkiši
  • suho voće

Ako ti je ovo pomoglo otkriti zašto si stalno gladan i potaklo te da si napraviš neku salatu, nabaci nam jedan like, komentiraj, podijeli s prijateljem koji je na dijeti i živčan je zbog gladi!