Preloader
Funkcionalni trening

Funkcionalni trening

Funkcionalnim treningom označavamo koncept treninga kojim utječemo na istovremeni razvoj što većeg broja motoričkih i funkcionalnih sposobnosti i osobina te na sami sastav tijela.
Laički rečeno, funkcionalni trening će utjecati na razvoj tvojih motoričkih sposobnosti (snaga, jakost, koordinacija, ravnoteža, mišićna izdržljivost, brzina, fleksibilnost), na smanjenje masnog (potkožnog) tkiva te na povećanje mišićne mase.
Pa tko to ne bi htio?

Za koga je ovaj program?

Ovaj program je namijenjen za početnike u treningu koji žele ojačati, osnažiti i izgraditi svoje tijelo, poboljšati stabilnost trupa te izgraditi mišićnu masu.

Što će program sadržavati?

Ovaj program sadrži ono što je najbolje baš za vas, nešto što bez čega niti jedan početnik u treningu ne može, a to je:

  • individualan pristup
  • strukturiran plan treninga
  • individualan plan prehrane
  • stručno vodstvo

Program sadrži treninge koji su sastavljeni od općih i specifičnih vježbi. Kada govorimo o specifičnim vježbama, tada mislimo na aktivnosti koje su slične svakodnevnim jednostavnim pokretima, pokretima u treninzima s ciljem rehabilitacije ili u pokretima koji su specifični određenom načinu života.
Na primjer, osim čučnja, u svakodnevnom životu često dižemo predmete s tla pri čemu dolazi do pregiba u kuku. Vježba koja simulira upravo taj pokret naziva se mrtvo dizanje, koje će biti jedna od osnovnih vježbi našeg programa.

Suprotno specifičnim vježbama stoje opće vježbe. One su ništa više nego složene, ali i izolacijske vježbe snage uz korištenje slobodnih utega, fitness rekvizita ili samog tijela, tzv. bodyweight vježbe.
Sjetite se samo nošenja vrećica kada se mama vrati s punim gepekom iz špeceraja. Jedna takva vježba koja simulira ovakvu situaciju je takozvani "Farmer's carry", a njome aktiviramo mišiće u bicepsima, tricepsima, podlakticama, ramenima, gornjem i donjem dijelu leđa, trapezu te kompletnu trbušnu muskulaturu. Kao što možete zaključiti, ovakve vježbe zahtjevaju veliku angažiranost vaših mišića.

Koji je cilj programa?

Cilj i benefiti za tebe bi trebali biti:

  • povećanje mišićne mase
  • povećanje gustoće kostiju
  • poboljšanje zdravlja zglobova i vezivnog tkiva
  • poboljšanje motoričkih sposobnosti
  • poboljšanje performanse stabilnosti trupa

Trup predstavlja "osnovu" kinetičkog lanca u prirodnim obrascima pokreta, pri čemu može obavljati stabilizacijsku (posturalnu) i pokretačku funkciju. Upravo iz tog razloga trening motoričkih funkcija trupa predstavlja važan element tjelesne pripreme sportaša i rekreativaca, ali i sportske rehabilitacije te rehabilitacije bolnih sindroma kralježnice, koji se danas zbog sjedilačkog načina života sve više pretvaraju u glavni razlog za posjet obiteljskom liječniku.

Želiš nas nešto pitati?

Slobodno nas nazovi ili nam pošalji poruku, rado ćemo ti pomoći.